Το 2006 κυκλοφόρησε η ταινία του Μελ Γκίμπσον «Apocalypto», η οποία ήταν υποψήφια για 16 βραβεία και πολλοί τη χαρακτήρισαν την καλύτερη ταινία εκείνης της χρονιάς. «Ένας πολιτισμός δεν υποτάσσεται αν δεν καταστραφεί εκ των έσω» ήταν τα λόγια της Άριελ Ντουράντ με τα οποία ξεκινούσε η ταινία. Αναφερόταν στους ανθρώπους που δημιούργησαν έναν από τους πιο λαμπρούς πολιτισμούς της ανθρωπότητας, ο οποίος εξαφανίστηκε μυστηριωδώς. Το σενάριο είναι το εξής: Μια φυλή των Μάγια ζει αρμονικά στα βάθη της ζούγκλας και ασχολείται με το κυνήγι, έως ότου μια ισχυρή φυλή πολεμιστών εισβάλλει στο χωριό, σκοτώνει τα γυναικόπαιδα και αιχμαλωτίζει πολλούς από τους άντρες. Ανάμεσα στους αιχμαλώτους βρίσκεται ο Τζάγκουαρ Πόου, ο οποίος είχε προλάβει να κρύψει τη γυναίκα και το παιδί του σε μια υπόγεια κρύπτη. Δεμένος μαζί με τους υπόλοιπους σκλάβους ξεκινάει ένα επίπονο ταξίδι με προορισμό την πρωτεύουσα. Εκεί θα τους θυσιάσουν στους θεούς και να αποτρέψουν την ξηρασία....
Σύμφωνα με τα ιστορικά στοιχεία, οι Μάγια θυσίαζαν στους θεούς αιχμάλωτους πολέμου για να τους εξευμενίσουν ακριβώς όπως συμβαίνει και στην ταινία. Στην κοινωνία των Μάγια, οι ανώτερες τάξεις χρησιμοποιούσαν τις αστρολογικές τους γνώσεις για να ελέγχουν τις κατώτερες και συνήθιζαν να συγχρονίζουν τις τελετές με τις ηλιακές εκλείψεις. Ο Γκίμπσον είχε αρχίσει να σχεδιάζει το «Αpocalypto”, όταν ακόμα βρισκόταν στα γυρίσματα της ταινίας «Τα πάθη του Χριστού». Αν και κατηγορήθηκε ότι παρουσίαζε υπερβολικά βίαιους τους Μάγια, είχε προσλάβει καθηγητές Πανεπιστημίου που είχαν μελετήσει τον πολιτισμό τους, ώστε η ταινία να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο πιστή στην ιστορική πραγματικότητα....
Μάλιστα προσέλαβε μεταφραστές, οι οποίοι έγραψαν το σενάριο στη γλώσσα των ιθαγενών της χερσονήσου Γιουκατάν, η οποία θεωρείται εξελιγμένη μορφή της γλώσσας των Μάγια. Οι ηθοποιοί χρειάστηκαν αρκετές εβδομάδες για να καταφέρουν να αποστηθίσουν τα λόγια τους και να αποκτήσουν τη σωστή προφορά, ενώ τα κοστούμια τους ήταν χειροποίητα και το μακιγιάζ διαρκούσε περισσότερο από 4 ώρες. Τα εξωτερικά γυρίσματα σε φυσικά τοπία έκαναν ακόμα πιο ρεαλιστική την ατμόσφαιρα. Αρχικά οι υπεύθυνοι σκεφτόταν να κάνουν τα γυρίσματα στη Γουατεμάλα και στην Κόστα Ρίκα αλλά τα δάση ήταν πολύ πυκνά και το συνεργείο θα δυσκολευόταν, γι’αυτό επέλεξαν ως τόπο γυρισμάτων ένα τροπικό δάσος στο Μεξικό....
Ο Γκίμπσον είχε αναθέσει σε έναν άνθρωπο της παραγωγής να πηγαίνει στην περιοχή και να βρίσκει ανθρώπους που θα ενδιαφερόταν να πάρουν μέρος στη ταινία. Για αυτό πολλοί από τους ηθοποιούς δεν ήταν επαγγελματίες αλλά ιθαγενείς. Το άρρωστο κορίτσι που έδινε κατάρες καθώς περνούσαν από μπροστά του οι αιχμάλωτοι ήταν ένα επτάχρονο, που ζούσε σε μια καλύβα στο δάσος και ο βασιλιάς των Μάγια ήταν ένας εργάτης που δούλευε στις αποβάθρες της Βέρα Κρουζ. Ο ηθοποιός που ενσάρκωσε τον κεντρικό χαρακτήρα, Τζάγκουαρ Πόου, ήταν ο Ρούντι Γιάνγκμπλαντ, ένας ιθαγενής, ο οποίος είχε γεννηθεί στο Τέξας και ασχολούνταν κυρίως με τον χορό και με χειρωνακτικές εργασίες και δεν είχε παίξει ποτέ ξανά σε ταινία. Τρεις μήνες πριν από την οντισιόν είχε μετακομίσει στο Λος Άντζελες για να ανοίξει μια σχολή χορού και έμαθε ότι ο Μελ Γκίμπσον αναζητούσε τον πρωταγωνιστή της καινούργιας του ταινίας....
Ο Γιάνγκμπλαντ παρουσιάστηκε στην οντισιόν ντυμένος καουμπόι και ο Γκίμπσον του ζήτησε να τρέξει γύρω από το γραφείο που καθόταν. Όταν τον είδε να τρέχει αναφώνησε ότι έτρεχε σαν «ζώο» και την ίδια ημέρα τον πήρε τηλέφωνο και του ζήτησε να ταξιδέψει στο Μεξικό, καθώς είχε κερδίσει τον ρόλο του «γοργοπόδαρου». Χάρη στα σωματικά του προσόντα γύριζε ο ίδιος τις επικίνδυνες σκηνές που απαιτούσε ο ρόλος του. Χαρακτηριστικά για την πτώση από τον καταρράκτη που έχει ύψος 50 μέτρα και βρίσκεται στην ανατολική Βέρα Κρουζ ο Γιάνγκμπλαντ χρειάστηκε να πέσει πάνω από δέκα φορές από ένα 15οροφο κτίριο.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου