Ο σκηνοθέτης Όμηρος Ευστρατιάδης εξηγεί πως βγήκε η λέξη "τσόντα" και πως στο εξωτερικό μετέτρεπαν τις ελληνικές ερωτικές ταινίες, σε σκληρό πορνό.
Από τα μέσα της δεκαετίας του '60, πολλοί ανυποψίαστοι θεατές που παρακολουθούσαν μια ταινία στον κινηματογράφο, έβλεπαν ξαφνικά στην οθόνη σκηνές σεξ.
Οι εικόνες αυτές δεν είχαν καμία σχέση με την ταινία που είχαν επιλέξει να δουν, δηλαδή κάποιο γουέστερν, κωμωδία ή ρομαντική κομεντί. Το καρέ που παρεμβάλλονταν ήταν αυτό που μέχρι σήμερα αποκαλείται "τσόντα", δηλαδή μερικά άσχετα κομμάτια φιλμ που προσέθεταν συνήθως οι μηχανικοί.
Τη δεκαετία του '70 ο ερωτικός κινηματογράφος έκανε δυναμικά την εμφάνισή του και μάλιστα πολλές από τις ταινίες πωλούνταν και σε χώρες του εξωτερικού.
Ο σκηνοθέτης Όμηρος Ευστρατιάδης εξηγεί: "Εμείς δίναμε το κινηματογραφημένο υλικό όπου φαινόταν για παράδειγμα η Φόνσου να φιλιέται στο κρεβάτι με τον Γιαννακά. Οι ξένοι όμως έκοβαν ορισμένα καρέ και στη θέση τους έβαζαν σκηνές σεξ, χωρίς να φαίνονται πρόσωπα. Γι αυτό πολλές φορές ακούτε να λένε πολλοί ότι έχω δει γνωστές ηθοποιούς να παίζουν σε πορνό, αν και αυτό δεν είχε συμβεί ποτέ".
Και προσθέτει: "έχω πέσει και εγώ θύμα και μου έχουν πειράξει τις ταινίες χωρίς να μπορώ να κάνω τίποτα σε νομικό επίπεδο".
Όσο για τις ελληνικές πορνό ταινίες ο κ. Ευστρατιάδης λέει ότι, κανένας επαγγελματίας ηθοποιός δεν έπαιξε ποτέ σε αυτές και εξηγεί με γλαφυρό τρόπο πως ανακαλύπτονταν οι πρωταγωνιστές.
Από παλιό άρθρο που διάβασα:
Η έννοια της λέξης τσόντα είναι δανεική από τη ραπτική όπου τσόντα ονοματίζουν το μικρό κομμάτι ύφασμα, που το ράβουν μαζί με άλλο όμοιο για να το συμπληρώσουν.
Στα παλιότερα χρόνια λοιπόν επειδή η μπομπίνα του φιλμ δεν ήταν μεγάλη, έγραφαν την ταινία σε δύο από αυτές, έτσι λοιπόν για να ενώσουν αυτές τις δύο και να κάνουν μία ολόκληρη ταινία οι μηχανικοί ένωναν τις μπομπίνες με ένα μικρό κομμάτι φιλμ από άλλη ταινία -συνήθως κάποιο φιλί - και έτσι είχαν μια ολόκληρη.
Λόγω του ρόλου του κομματιού αυτού στη θέση αυτή ως κάτι που συνέδεε τις μπομπίνες πήρε την ονομασία της τσόντας από τη ραπτική.
Το φιλί όμως για εκείνη την εποχή ήταν μια σκηνή πρόστυχη από μόνη της και πολύ τολμηρή επίσης, γι αυτό και αργότερα κάθε σκηνή τολμηρή ή αργότερα και πορνό ονομάστηκε ή καλύτερα υιοθέτησε την έννοια της λέξης τσόντας.
Από τα μέσα της δεκαετίας του '60, πολλοί ανυποψίαστοι θεατές που παρακολουθούσαν μια ταινία στον κινηματογράφο, έβλεπαν ξαφνικά στην οθόνη σκηνές σεξ.
Οι εικόνες αυτές δεν είχαν καμία σχέση με την ταινία που είχαν επιλέξει να δουν, δηλαδή κάποιο γουέστερν, κωμωδία ή ρομαντική κομεντί. Το καρέ που παρεμβάλλονταν ήταν αυτό που μέχρι σήμερα αποκαλείται "τσόντα", δηλαδή μερικά άσχετα κομμάτια φιλμ που προσέθεταν συνήθως οι μηχανικοί.
Τη δεκαετία του '70 ο ερωτικός κινηματογράφος έκανε δυναμικά την εμφάνισή του και μάλιστα πολλές από τις ταινίες πωλούνταν και σε χώρες του εξωτερικού.
Ο σκηνοθέτης Όμηρος Ευστρατιάδης εξηγεί: "Εμείς δίναμε το κινηματογραφημένο υλικό όπου φαινόταν για παράδειγμα η Φόνσου να φιλιέται στο κρεβάτι με τον Γιαννακά. Οι ξένοι όμως έκοβαν ορισμένα καρέ και στη θέση τους έβαζαν σκηνές σεξ, χωρίς να φαίνονται πρόσωπα. Γι αυτό πολλές φορές ακούτε να λένε πολλοί ότι έχω δει γνωστές ηθοποιούς να παίζουν σε πορνό, αν και αυτό δεν είχε συμβεί ποτέ".
Και προσθέτει: "έχω πέσει και εγώ θύμα και μου έχουν πειράξει τις ταινίες χωρίς να μπορώ να κάνω τίποτα σε νομικό επίπεδο".
Όσο για τις ελληνικές πορνό ταινίες ο κ. Ευστρατιάδης λέει ότι, κανένας επαγγελματίας ηθοποιός δεν έπαιξε ποτέ σε αυτές και εξηγεί με γλαφυρό τρόπο πως ανακαλύπτονταν οι πρωταγωνιστές.
Από παλιό άρθρο που διάβασα:
Η έννοια της λέξης τσόντα είναι δανεική από τη ραπτική όπου τσόντα ονοματίζουν το μικρό κομμάτι ύφασμα, που το ράβουν μαζί με άλλο όμοιο για να το συμπληρώσουν.
Στα παλιότερα χρόνια λοιπόν επειδή η μπομπίνα του φιλμ δεν ήταν μεγάλη, έγραφαν την ταινία σε δύο από αυτές, έτσι λοιπόν για να ενώσουν αυτές τις δύο και να κάνουν μία ολόκληρη ταινία οι μηχανικοί ένωναν τις μπομπίνες με ένα μικρό κομμάτι φιλμ από άλλη ταινία -συνήθως κάποιο φιλί - και έτσι είχαν μια ολόκληρη.
Λόγω του ρόλου του κομματιού αυτού στη θέση αυτή ως κάτι που συνέδεε τις μπομπίνες πήρε την ονομασία της τσόντας από τη ραπτική.
Το φιλί όμως για εκείνη την εποχή ήταν μια σκηνή πρόστυχη από μόνη της και πολύ τολμηρή επίσης, γι αυτό και αργότερα κάθε σκηνή τολμηρή ή αργότερα και πορνό ονομάστηκε ή καλύτερα υιοθέτησε την έννοια της λέξης τσόντας.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου