Η σκηνή του μαστιγώματος στην ταινία «12 χρόνια Σκλάβος»

Η σκηνή του μαστιγώματος στην ταινία «12 χρόνια σκλάβος». Γιατί έγινε τόσο ρεαλιστική. Ο σεναριογράφος δεν κατάφερε να τη δει δεύτερη φορά.


Η ταινία «12 χρόνια σκλάβος» κυκλοφόρησε το 2013 και έλαβε 9 υποψηφιότητες για τα βραβεία Όσκαρ. Τη σκηνοθεσία έκανε ο Στηβ Μακουίν, ενώ το σενάριο έγραψε ο Τζον Ρίντλεϊ, με βάσει την αυτοβιογραφία του Σόλομον Νόρθαπ. Μια από τις πιο σκληρές σκηνές της ταινίας ήταν το μαστίγωμα της Πάτσι από τον Έντγουιν Επς, τον οποίο υποδύθηκε ο Μάικλ Φασμπέντερ. Η σκηνή ήταν τόσο ρεαλιστική που προκάλεσε σοκ σε κάποιους θεατές. Ο σκηνοθέτης ήθελε με αυτό τον τρόπο να περάσει ένα μήνυμα για τη φρίκη της δουλείας. Σύμφωνα με το σενάριο, ο ιδιοκτήτης της φάρμας Έντγουιν Επς ξεγυμνώνει την Πάτσι και την τιμωρεί, επειδή βγήκε από τη φυτεία για να βρει σαπούνι ώστε να πλυθεί.


Αρχικά ζητάει από τον Σόλομον Νόρθαπ να τη μαστιγώσει, ο οποίος αν και διστάζει δεν έχει άλλη επιλογή και αναγκάζεται να κάνει ότι του ζήτησε ο αφέντης του. Ωστόσο, δεν τη μαστιγώνει με δύναμη, με αποτέλεσμα ο Επς να εξοργιστεί και να του αρπάξει το μαστίγιο, ξεσπώντας με μανία πάνω στο κορμί της Πάτσι. Η Πάτσι ήταν ο πρώτος κινηματογραφικός ρόλος της Ναϊόνγκο, η οποία κέρδισε το Όσκαρ Β' γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της. Όπως είχε δηλώσει, όταν γύρισε τη συγκεκριμένη σκηνή δεν μίλησε καθόλου με τον Φασμπέντερ, απλώς κοιτάχτηκαν στα μάτια και έδωσαν τα χέρια. Ο σεναριογράφος είχε αποκαλύψει ότι η πιο δύσκολη στη συγγραφή της σκηνής ήταν να μην αφήσει ο Σόλομον να σώσει την Πάτσι, καθώς την εποχή εκείνη ένας σκλάβος δεν μπορούσε να εναντιωθεί στον ιδιοκτήτη του. Ο Τζον Ρίντλει ανέφερε ότι δεν κατάφερε να δει τη σκηνή δεύτερη φορά, ενώ ο πρωταγωνιστής Τσιούετελ Έτζιοφορ, δήλωσε ότι χρειάστηκε δύο μήνες για να αποσυμπιεστεί από την ένταση των γυρισμάτων. Στην πραγματικότητα το μαστίγιο δεν ακουμπούσε την Ναϊόνγκο, αλλά η λήψη έγινε από γωνία που φαινόταν σαν να την χτυπάει με μανία. Η ηθοποιός έπρεπε να κουνάει το κορμί της και να φωνάζει σε συγχρονισμό με το χτύπημα του μαστιγίου για να είναι ρεαλιστικό το αποτέλεσμα. Σε κάθε λήψη πρόσθεταν, με τη βοήθεια των ειδικών σπέσιαλ εφέ, τα χτυπήματα στην πλάτη της ηθοποιού.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου